Waarschuwing over kwaliteit VvE-beheerders.

Bob

Bob

op September 4, 2015

Op de site van VvE Belang kunt u VvE-beheerders vinden. VvE Belang geeft u een overzicht wanneer u aangeeft in welke provincie u een beheerder zoekt.

Nu ik zelf zeer negatieve ervaringen heb met een beheerder die wordt vermeld op de site van VvE Belang geef ik u de volgende waarschuwing. Het feit dat u de beheerder vindt op de site van een (ook door mij erkend) zeer betrokken en gerenommeerde stichting als VvE Belang zegt NIETS over de kwaliteit van de weergegeven beheerders.

Welke beheerder u ook kiest, zorgt altijd dat u ZELF onderzoekt wat u mag verwachten. Referenties zeggen veel meer dan een (toevallige) vermelding op welke site dan ook.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Bob

Bob

op September 4, 2015

Hi Billy, 

Dank, zoiets vermoedde ik al, maar ik kon het nergens vinden.

Als je maar betaalt mag je dus "reclame" maken voor het eigen bedrijf (geldt overigens ook op andere sites maar daar is het betaal en adverteer mechaniek vaak wat zichtbaarder). Vandaar mijn algemene waarschuwing. 

MVG, Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op September 5, 2015

als je kwaliteit zo hoog in het vaandaal hebt staan zorg je ervoor dat je ook alleen maar kwalitatief goede adverteerders hebt, zo niet gaat het je enkel maar om de centjes!!!

Bob

Bob

op September 5, 2015

Hi Paul,

Dat ben ik met je eens. Natuurlijk heeft de Stichting VvE Belang behoefte aan (neven)inkomsten om haar taak te kunnen vervullen. Het is echter wel zo dat je, wanneer je bedrijven de gelegenheid geeft zich op jouw site te presenteren, tenminste een waarschuwing past dat vermelding op de site niet betekent dat je instaat voor de kwaliteit van de geëtaleerde organisatie. Zoals je al zegt, zeker wanneer je als Stichting zelf met name kwaliteit (heel) hoog in het vaandel hebt staan.

Dat was voor mij reden genoeg, om goed twee weken geleden, een mail van die strekking aan VvE Belang te sturen. Op mijn mail is door VvE Belang (nog) niet gereageerd.

VG, Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
beatrix

beatrix

op September 7, 2015

Bob zei:

Op de site van VvE Belang kunt u VvE-beheerders vinden. VvE Belang geeft u een overzicht wanneer u aangeeft in welke provincie u een beheerder zoekt.

Nu ik zelf zeer negatieve ervaringen heb met een beheerder die wordt vermeld op de site van VvE Belang geef ik u de volgende waarschuwing. Het feit dat u de beheerder vindt op de site van een (ook door mij erkend) zeer betrokken en gerenommeerde stichting als VvE Belang zegt NIETS over de kwaliteit van de weergegeven beheerders.

Welke beheerder u ook kiest, zorgt altijd dat u ZELF onderzoekt wat u mag verwachten. Referenties zeggen veel meer dan een (toevallige) vermelding op welke site dan ook.



Beste Bob, wij hebben een gecertificeerde beheerder maar het is huilen met de pet op.

Spijt als haar op ons hoofd van deze amateur. Wij hebben bewust hiervoor gekozen omdat we dachten eindelijk goed af te zijn na al een aantal wisselingen binnen onze VvE. Helaas komen we bedrogen uit. Een certificaat zegr dus niet alles. Bovendien controleert het SKW slechts steeksproefgewijs uit het bestand van de beheerder, dus er valt nog genoeg te verbergen voor de beheerder.

Helaas hebben we een groot eigenaar die stevig de touwtjes, ofwel de macht in handen heeft. Dus eruit krijgen wordt moeilijk.

 

beatrix

beatrix

op September 7, 2015

Billy zei:

Hoi Beatrix,

Spijtig om dit te lezen, helaas bestaan er nog steeds dit soort kantoren. Het SKW controleert inderdaad steksproefgewijs.

Mag ik vragen wat exact jouw nare ervaringen zijn bij de beheerder?



Hi Billy,  hij houdt zich niet aan de overeenkomst, betaald zijn eigen facturen zonder akkoord van het bestuur, declareert alles wat hij kan verzinnen zoals portokosten, kopieerkosten etc etc. Helaas hebben wij een bestuur zonder hersens en die laat dit toe.

Dan rommelt hij in de administratie waardoor er geen enkel zicht is wat er gebeurt en blokkeert hij de autorisatie in Twinq wanneer hem dit zo uitkomt. Wij gaan inmiddels van de ene rechtzaak in de voilgende.

Bob

Bob

op September 7, 2015

Hi Beatrix,

Wat een drama. Ik kan met je meevoelen, want ik/wij hebben hier eenzelfde ervaring met een groot-eigenaar die zijn macht misbruikt en met een met de groot-eigenaar heulende beheerder die ook nog eens aantoonbaar lak heeft aan de beheersovereenkomst die hij gewoon niet nakomt. Je bent zeker niet onmachtig,  maar het is wel heel erg vervelend en vermoeiend wanneer je continu voor je gelijk moet vechten en procederen. Gelukkig heb ik maar een keer reden genoeg (belang) gehad om een rechtszaak aan te spannen, maar die heb ik mooi gewonnen. 

Hou je haaks, en wanneer je raad nodig zou hebben weet je het forum te vinden.

Vriendelijke groet,

Bob.


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
beatrix

beatrix

op September 7, 2015

Bob zei:

Hi Beatrix,

Wat een drama. Ik kan met je meevoelen, want ik/wij hebben hier eenzelfde ervaring met een groot-eigenaar die zijn macht misbruikt en met een met de groot-eigenaar heulende beheerder die ook nog eens aantoonbaar lak heeft aan de beheersovereenkomst die hij gewoon niet nakomt. Je bent zeker niet onmachtig,  maar het is wel heel erg vervelend en vermoeiend wanneer je continu voor je gelijk moet vechten en procederen. Gelukkig heb ik maar een keer reden genoeg (belang) gehad om een rechtszaak aan te spannen, maar die heb ik mooi gewonnen. 

Hou je haaks, en wanneer je raad nodig zou hebben weet je het forum te vinden.

Vriendelijke groet,

Bob.



Ga jij bijvoorbeeld naar de bijeenkomst die door VvE belang wordt georganiseerd

Bob

Bob

op September 7, 2015

Hi Beatrix,

Nee, daar ga ik niet heen. Naar mijn idee is het niet mogelijk om daar op de diverse onderwerpen en specifieke zaken diep in te gaan. Het zijn natuurlijk wel interessante bijeenkomsten, maar naar ik denk niet om allesomvattend specifieke zaken rond te krijgen. Vandaar dat ik aangaf dat je op meerdere fora zoals deze terecht kunt. Daar zijn altijd meerdere mensen die je graag en gratis verder willen helpen. Er is op internet heel erg veel terug te vinden, en ook hulp.

MVG,

Bob


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op September 8, 2015

je kunt zelfs via de rechter afdwingen dat de beheerder ontslagen word als het aantoonbaar is dat ie niet het belang dient van de VVE, daar moet je wel heel veel bewijs voor hebben en goed aan kunnen tonen dat ie van geen kant deugt, leg dus een dossier aan van alles wat er gebeurt...