Weigering agendapunten op agenda te plaatsen.

Babbels

Babbels

op January 15, 2016

Op 16 juni schreef Hans het volgende aan het bestuur:

Citaat: "Hierbij wil ik je in kennis stellen dat ik 2 agendapunten wil laten plaatsen voor de ALV op 24-06-2015.                                     Het is wel de bedoeling dat deze punten ook werkelijk op de agenda terechtkomen, dus niet zoals de vorige keer, zie Artikel 45 lid 8 RvS.(verplicht). Ook mag er in de tekst niets veranderd worden.

1.   Bespreken: Het bestuur meent zich verregaande bevoegdheden toe te eigenen door het negeren van de wet en regelgeving, technische commissie en de ledenvergadering.

2.   Het behandelen ven de complete verzoekschriftprocedure, welke is gehouden op het kantongerecht te ........18-05-2015."

Op 17 juni om 21:53 uur kreeg ik van het bestuur het volgende bericht.

Citaat: "Hierbij deel ik u mede dat de agendapunten die u ingediend hebt na overleg en met advies van dhr...........(advocaat van Achmea die aanwezig was tijdens de zitting)  niet zullen worden opgenomen in de agenda en wel om de volgende redenen:

T.a.v. punt 1.   U haalt veel punten aan maar het is niet duidelijkwat u precies wilt.Het agendapunt moet concreter zijn.

T.a.v.punt 2.   U heeft een zaak aangespannen tegen de V.v.E. d.m.v. een verzoekschrift bij de kantonrechter. Daarin zijn al uw zaken tegen de V.v.E. behandeld. De beschikking die door de kantonrechter zal worden meegedeeld is bindend en kan niet worden bediscussieerd. Als u het er niet mee eens bent dan kunt u hoger beroep aantekenen. Verder is de zaak nog onder de rechter.

Inzakepunt 2 zal de uitspraak van de kantonrechter worden meegedeeld op de A.L.V. als deze al is uitgesproken." einde citaat.

Nu was het bij iedereen bekent dat de uitspraak op 17 juni zou plaatsvinden. Dus toen ik deze mail ontving 21:53 uur had de uitspraak al plaatsgevonden, terwijl de ALV op 24 juni werd gehouden. Dus hoezo onder de rechter!.

Ik wilde tijdens de ALV het e.e.a. met de leden bespreken welke miskleunen er waren begaan door de diverse partijen. Maar het voert te ver om hier nu dieper op in te gaan. Gaarne reactie.

Hartelijke groeten,

Hans.

 

Paul

Paul

op January 16, 2016

ik zie dat jullie in een juridisch steekspel beland zijn, het bestuur zal er alles aan doen om zichzelf te vrijwaren van discussie's, zeker als deze tegen hen of hun handelen gericht zijn en aldus zal er veel van wat jij, en je medecompanen, voorstellen niet op de agenda komen met redenen vanuit het bestuur die nergens op slaan...

 

als je dit wilt volhouden zul je voor elk punt naar de rechter moeten stappen, ik persoonlijk zou dit bestuur ontslaan van zijn functies of het ontslag eisen als ze steeds weer de regelgeving naast zich neerleggen, ook dit kan gewoon via de rechterlijke macht of uiteraard via de ledenvergadering...

 

op zich, nu je dit weet, zou ik voortaan zeer concreet zijn in de voorstellen die je indient maar vooral, ook, dien elk voorstel in met 2 3 of liever nog 5 personen, op die manier heb je getuigen en doe deze voorstellen ook met 5 man in de bus van de voorzitter en secretaris en de penningmeester...

 

uiteraard mogen ze ggen voorstellen, agendapunten weigeren maar dit wist je zelf al wel, er komt nu een volgende ledenvergadering aan, stel deze punten opnieuw op, wees concreet in je voorstellen en dien ze in...

 

tegelijk, dien een motie in van wantrouwen op de agenda, wees hierin ook concreet, zeg wat je wilt zeggen en waarom, onderbouw dit alles goed...

somevve

somevve

op January 22, 2016

Is het trouwens ook niet van belang om het bestuur niet de dechargeren tijdens de vergadering? Ik neem aan dat dit al gedaan is voor de voorgaande jaren, maar aangezien dit nu speelt kan je hierop aansturen. Aangezien dechargeren een vast agendapunt is, kunnen ze niet om de discussie heen.


Verder heb je nog een rondvraag.

My 2cents.