Welke eisen gelden voor een Corona-proof vergaderruimte?

Frans4sure

Frans4sure

op July 22, 2020

Bob zei:
Dit "fijne lid" schreef zelf: Quote Ergo ... er is gejokt door een bestuurslid of de VvE beheerder Unquote Hij weet kennelijk zelf niet eens waar hij de informatie vandaan heeft. En maar blaten.


??? Ahhh je kunt nog steeds niets beters bedenken

Frans4sure

Frans4sure

op July 24, 2020

Gezien de komende ALV op 28-04-2020 in een te kleine, slecht geventileerde verenigingsruimte wordt gehouden proberen we de ALV-leden voorafgaand aan de vergadering per brief ervan te doordringen mondkapjes en latex handschoenen te gebruiken,

De coronarisico's zijn vooral voor de oudere ALV-leden te groot. 

Paul

Paul

op July 28, 2020

waarom niet bij de leden langsgaan om gezamenlijk een andere vergaderruimte te eisen, een die voldoet aan de richtlijnen en waar je dus 1,5Mtr onderling aan kunt houden????

Frans4sure

Frans4sure

op July 28, 2020

Paul zei:

waarom niet bij de leden langsgaan om gezamenlijk een andere vergaderruimte te eisen, een die voldoet aan de richtlijnen en waar je dus 1,5Mtr onderling aan kunt houden????



gaat niet lukken, beste Paul, we gaan zien hoe het vanavond loopt. ik zal het punt tijdens de rondvraag vanavond aankaarten. 

Frans4sure

Frans4sure

op August 3, 2020

Beste Paul, zoals te verwachten voldeed de vergaderruimte niet aan de Corona-richtlijnen. Mijn vrouw heeft longkamer en krijgt last van benauwdheid en ademhalingsproblemen zodra er onvoldoende wordt geventileerd. Het was stoffig en als je een mondkapje op moet doen om je te beschermen dan neem de benauwdheid toe. Mensen tijdens een vergadering toespreken met een mondkapje en longkanker gaat heel moeilijk. Daar werden door anderen vervelende opmerkingen over gemaakt. Tja... hoe asociaal kun je zijn?

Bob

Bob

op August 4, 2020

Frans4sure zei:

Beste Paul, zoals te verwachten voldeed de vergaderruimte niet aan de Corona-richtlijnen. Mijn vrouw heeft longkamer en krijgt last van benauwdheid en ademhalingsproblemen zodra er onvoldoende wordt geventileerd. Het was stoffig en als je een mondkapje op moet doen om je te beschermen dan neem de benauwdheid toe. Mensen tijdens een vergadering toespreken met een mondkapje en longkanker gaat heel moeilijk. Daar werden door anderen vervelende opmerkingen over gemaakt. Tja... hoe asociaal kun je zijn?



De hier geldende eis is de volgende:

De ventilatie in binnenruimtes moet voldoen aan de voorwaarden in het bouwbesluit en passen bij de bestemming van de ruimte, zodat de lucht vaak genoeg wordt ververst.

Op welke wijze is door klager vastgesteld en aangetoond dat deze bijeenkomstfunctie niet voldoet aan het vigerende Bouwbesluit en vigerende NEN 1087?

Welke professionele partij heeft deze constatering door klager bevestigd? Of is hier slechts sprake van een zeer subjectieve niet onderbouwde eigen mening.

Bovenstaande vanzelfsprekend zonder af te doen aan de genoemde ziekte!


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op August 4, 2020

er werd niet gesproken over de ventilatie maar eerder over corona proef volgens mij en dan zijn de regels duidelijk, mensen uit een huishouden kunnen naast elkaar zitten de rest moet 1,50 mtr tussen zitten, is die ruimte er niet voldoet de ruimte niet....

 

Sterkte voor de vrouw....

Bob

Bob

op August 4, 2020

Paul zei:

er werd niet gesproken over de ventilatie maar eerder over corona proef volgens mij en dan zijn de regels duidelijk, mensen uit een huishouden kunnen naast elkaar zitten de rest moet 1,50 mtr tussen zitten, is die ruimte er niet voldoet de ruimte niet....

 

Sterkte voor de vrouw....



Fijne adviseur ben jij.

Je schreef zelf in jouw 1e reactie in deze thread:

Vooral de ventilatie is een dingetje, dat is echt belangrijk, belangrijker nog dan de 1,5 mtr wat mij betreft, zorg dus voor een ruimte waar je ruim afstand kunt houden EN die goed geventileerd is....

 

En nu roepen dat het niet om ventilatie zou gaan?!

 

Het gaat wel degelijk (ook) over ventilatie! Zie onderstaande link onder kopje "binnen" 9e bolletje.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!
Paul

Paul

op August 5, 2020

dat blijft ook staan wat mij betreft maar dat maakt verder geen deel uit van de extra regels uitgevaardigd door de overheid, die gaan vooral over afstand houden enz.

 

ventilatie is "standaard" zou je kunnen zeggen en daar moet een gebouw gewoon aan bouwbesluit voldoen, bovendien zet ik in bovenstaande treath, "ër werd niet gesproken over...."

 

dat is nog steeds zo zover ik hoor en weet !!!!

Bob

Bob

op August 5, 2020

"er werd niet gesproken over de ventilatie maar eerder over corona proef"

Hier onder wat quotes uit deze thread:

Bestuurders plannen een ALV in een muffe, kleine, slecht geventileerde clubruimte.
maximaal 100 man, goed geventileerd en 1,5 mtr afstand tot elkaar....
Vooral de ventilatie is een dingetje, dat is echt belangrijk ....
EN die goed geventileerd is....
 te kleine ruimte die bovendien ook nog eens niet goed geventileerd is....
Die ruimte is slecht geventileerd en er zullen teveel mensen in elkaars nek zitten te hijgen.
de vergaderruimte is een bedompt, slecht geventileerd hol 
in een te kleine, slecht geventileerde verenigingsruimte wordt gehouden 
zodra er onvoldoende wordt geventileerd.

 

Je hebt gelijk, niets over ventilatie.  :-)

 

Verder geeft jouw opmerking over het bouwbesluit aan dat je kennelijk niet begrijpt waarom de overheid op de pagina's over Coronamaatregelen nadrukkelijk en expliciet wijst op de ventilatie van ruimten waar binnen wordt bijeengekomen (niets "standaard"). Het gaat daarbij niet om het gebouw, maar om de ruimte versus de gebruiksfunctie. Kennelijk is dat jou ontgaan.

 


Beginnend brandje in de VvE? Wacht niet te lang met blussen!