Wijzigen entreegeld na tekenen voorlopig koopcontract

Vvebunder

Vvebunder

op August 18, 2018

Een vraagje. Onze Vve heft aan nieuwe eigenaren van een onderkomen entreegeld. 

Per 27 april 2018 is door de ALV het besluit te nemen om de entreebijdrage per 1-7-2018 te verhogen van € 1.500 naar € 1.750 

Nu is echter per 1 maart 2018 een voorlopig koopcontract getekend, de verkoopakte zal echter pas op 3 september 2018 passeren bij de notaris, de daadwerkelijke overdracht. 

De koper is van mening dat in deze situatie het entreegeld € 1.500 blijft en dat de verhoging naar € 1.750 niet van toepassing is.

Heeft hij hierin gelijk?

Paul

Paul

op August 19, 2018

als ik je was zou ik het splitsingsreglement er eens op naslaan, als daarin niet vermeld word dat er entreegeld geheven word bij aankoop mag dit volgens mij niet eens geheven worden, vve-belang heeft een jurist die je telefonisch ook deze vraag even kan stellen...

 

Buiten dit alles om zou ik wel eens willen weten waar je dit geld voor zou moeten betalen? is dit om bepaalde kosten te dekken zoals aanmaak naambordje of administratieve kosten die gemaakt moeten worden dan mag dit geld naar mijn idee alleen geheven worden om precies deze kosten te dekken, dit gebeurt nog wel eens in een vve waar een eigenaar meerdere appartementsrechten bezit welk reglmatig van bewoner wissellen, om de kosten die hiermee gemoeid gaan te ondervangen vraagt een vve dan wel eens dit geld...

Vvebunder

Vvebunder

op August 19, 2018

Paul zei:

als ik je was zou ik het splitsingsreglement er eens op naslaan, als daarin niet vermeld word dat er entreegeld geheven word bij aankoop mag dit volgens mij niet eens geheven worden, vve-belang heeft een jurist die je telefonisch ook deze vraag even kan stellen...

 

Buiten dit alles om zou ik wel eens willen weten waar je dit geld voor zou moeten betalen? is dit om bepaalde kosten te dekken zoals aanmaak naambordje of administratieve kosten die gemaakt moeten worden dan mag dit geld naar mijn idee alleen geheven worden om precies deze kosten te dekken, dit gebeurt nog wel eens in een vve waar een eigenaar meerdere appartementsrechten bezit welk reglmatig van bewoner wissellen, om de kosten die hiermee gemoeid gaan te ondervangen vraagt een vve dan wel eens dit geld...



Hoi,

 

deze entreehegfing staat in onze statuten.

het betreft trouwens een platte Vve, waarin 75 onderkomens met ieder 100m2 eigen grond (appartementsrecht)

De overige grond ca 20 ha is gemeenschappelijk.

De hele infrastructuur op het terrein (elektra, riolering, wegen, gas, zijg ed) is gezamenlijk. 

Vvebunder

Vvebunder

op August 19, 2018

Vvebunder zei:

Hoi,

 

deze entreehegfing staat in onze statuten.

het betreft trouwens een platte Vve, waarin 75 onderkomens met ieder 100m2 eigen grond (appartementsrecht)

De overige grond ca 20 ha is gemeenschappelijk.

De hele infrastructuur op het terrein (elektra, riolering, wegen, gas, zijg ed) is gezamenlijk. 



Trouwens deze bijdrage staat in de splitsingsakte met daarin de zinsnede dat dit gewijzigd kan worden

Paul

Paul

op August 20, 2018

staat er ook in het splitsingsreglement voor welk doel dit geheven word?

 

heb zomaar het vermoeden dat er bepaalde specifieke kosten mee gedekt moeten worden, staat er ook bij wanneer dit bedrag veranderd mag worden?

 

Voor de rest gaat het om de overschrijvingsdatum en niet om wanneer het besluit genomen werd en de nieuwe eigenaar het voorlopig kontrakt getekend heeft...