Wil andere Vve bestuurder

Danny

Danny

op September 1, 2017

Beste Mensen,

 

Ik ben woonachtend in een appartement met Vve van 3 appartementen. De eigenaar van de bovenste appartement is vanaf begin ingeschreven als bestuurder van de Vve. Nu moeten er onderhoudswerkzaamheden verricht worden en heb offertes opgevraagd en de bestuurder gevraagd om een vergadering uit te schrijven. Helaas reageert die niet en vind zelf niet belangrijk. Hierp heb ik een officiele brief een aanvraag ingediend om een vergadering uit te schrijven. Na de 6 weken termijn nog steeds geen reactie en heb ik uit eigen iniatief de overige 2 leden uitgenodigd voor een Vve vergadering bij mij thuis en heb tevens een offerte opgevraagd om de Vve bij een proffesionele bestuurder onder te brengen.

Helaas is er op de vergadering niemand gekomen waarop ik een 2e reglemtaire vergadering heb uitgeschreven. Helaas ook hier niemand aanwezig. Mijn vraag mag ik nu rechtmatige beslissingen nemen waaronder bestuurder aannemen en werkzaamheden uit te laten voeren?  In onze akte staat namelijk ad artikel 32, lid 3, Het aanstal eigenaars moet bedragen tenminste twee.

Groetjes,

 

Danny

Paul

Paul

op September 3, 2017

dat mag je dus niet, reglement geld ook voor jou uiteindelijk, wat je wel mag doen is naar de rechter stappen en hem om een beslissing vragen, maak foto's van het onderhoud welk uitgevoerd moet worden, vraag offerte's aan, laat een onafhankelijk iemand er naar kijken en laat deze dit allemaal op schrift zetten, ook je eigen bevindingen erbij, de vve slaapt waarschijnlijk, hebben jullie wel een maandelijkse afdracht?

 

de rechter zal uiteindelijk een beslissing nemen op je vragen en treed zo in de plaats van de vve leden...

W.H.

W.H.

op September 7, 2017

Jammer want besturen met de buren gaat bij vele goed.

Praat eens met de gemeente over de situatie en laat deze je ondersteunen met deze bestuurder.

Want mogelijk gaat de gemeente met je mee. Zeker bij ernstig achterstallig onderhoud.

 

W.H.

W.H.

op September 7, 2017

Jammer want besturen met de buren gaat bij vele goed.

Praat eens met de gemeente over de situatie en laat deze je ondersteunen met deze bestuurder.

Want mogelijk gaat de gemeente met je mee. Zeker bij ernstig achterstallig onderhoud.

 

HJK

HJK

op September 29, 2017

De meeste reglementen staan het toe dat je zelf een vergadering uitschrijft als de bestuurder dit na schriftelijk verzoek niet doet. Ik neem aan dat dit in jullie splitsingsreglement ook het geval is.

Vervolgens moet je als organisator van de vergadering je gewoon aan de spelregels uit jullie splitsingsreglement houden. Meestal betekend dit dat de eerste vergadering niet doorgaat vanwege onvoldoende stemmen, om vervolgens op de reglementaire 2e vergadering te besluiten te nemen. Op een reglementaire 2e vergadering kunnen (meestal) rechtsgeldige besluiten worden genomen ongeacht het aantal vertegenwoordigde stemmen. Check je splitsingsreglement!

Vervolgens maak je de notulen en verstuur je deze aan je mede-eigenaren. Wacht voor de zekerheid één maand voordat je de besluiten ten uitvoer brengt, maar op zich is dit een rechtsgeldig besluit.

De kans is groot dat je mede-eigenaren samen gaan zweren om het besluit weer ongedaan te maken, maar dat is een ander verhaal.

Kan je niet eerst eens gaan praten met je buren (aanbellen)? Als je buren echt onwelwillend zijn, is het misschien beter om een vervangende machtiging te vragen aan de kantonrechter.In dat geval mandateert in princiepe de kantonrechter jou om namens je mede-eigenaren besluiten te mogen nemen.

 

Succes!