Woonstichting VVE

teddy270us

teddy270us

op May 27, 2019

beste allen,

mijn vraag betreft het volgende: Mijn ouders hebben met hun woonstichting het volgende probleem, dat de woonstichting (woonstad) al 7 maanden het vertikt om het intercom systeem die niet functoineert te maken. Naast vele problemen dat dat veroorzaakt, is het grootste naar mijn mening dat de hulpdiensten niet binnen kunnen komen als er een spoed geval is (de bewoners krijgen niet te horen dat er gebeld wordt).

Ik doe mijn klachten bij de woonstichting, maar zij schuiven het probleem op naar de externe VVE en waneer ik zeg dat de woonstichting de externe VVE moet "pushen" om het probleem op te lossen, zeggen ze dat dat niet kan, want zij hebben de VVE niet in dienst en dat de bewoners daar over gaan.

Dat verhaal lijkt mij onzin?, want ik heb zelf een koop woning (appartement) en wij als eigenaren hebben zelf een VVE gekozen, als zij hun werk niet goed doen, kunnen we zo over gaan naar een andere VVE. Zover mij het logisch lijkt, kunnen "huurders" dat niet doen. 

Weet iemand misschien of het verhaal van woonstad klopt? 

bij voorbaat dank.

 

Paul

Paul

op May 28, 2019

ik begrijp dat je over een gemengd complex praat??? zowel huur als koop???

 

De verhuurder moet uiteraard aan zijn onderhoudsplicht voldoen en als zij dat niet doen stuur je een ingebrekestelling, een deel huur kun je inhouden welk redelijk is ten opzichte van de klacht. al zal dat in dit geval moeilijk zijn omdat de woning gewoon bewoond kan wonen zonder al te veel overlast.

 

Dat de verhuurder in een VvE zit en daar mee te maken heeft voor wat betreft eventuele reparatie's heeft u niets mee van doen trouwens, doet men helemaal niets geeft u hen in de gebrekestelling (aangetekend)  een termijn van 14 dagen om de klacht te verhelpen en gebeurt er niets kunt u de klacht aan de rechter of de woonbond voorleggen...

 

u kunt natuurlijk ook eens de beheerder vragen hoe het nu zit...

teddy270us

teddy270us

op June 2, 2019

Paul zei:

ik begrijp dat je over een gemengd complex praat??? zowel huur als koop???

 

De verhuurder moet uiteraard aan zijn onderhoudsplicht voldoen en als zij dat niet doen stuur je een ingebrekestelling, een deel huur kun je inhouden welk redelijk is ten opzichte van de klacht. al zal dat in dit geval moeilijk zijn omdat de woning gewoon bewoond kan wonen zonder al te veel overlast.

 

Dat de verhuurder in een VvE zit en daar mee te maken heeft voor wat betreft eventuele reparatie's heeft u niets mee van doen trouwens, doet men helemaal niets geeft u hen in de gebrekestelling (aangetekend)  een termijn van 14 dagen om de klacht te verhelpen en gebeurt er niets kunt u de klacht aan de rechter of de woonbond voorleggen...

 

u kunt natuurlijk ook eens de beheerder vragen hoe het nu zit...



sorry voor mijn late reactie en hartelijk dank voor uw reactie.