Veelgestelde VvE-vragen – Tijdelijke Tegemoetkoming Blokaansluitingen

Bent u op zoek naar antwoorden op veelgestelde vragen over de subsidieregeling TTB voor Verenigingen van Eigenaars (VvE’s)? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet!

• 1. Hoe moeten de appartementen die worden gebruikt voor kamerverhuur worden meegenomen in de aanvraag?

Als er sprake is van kamerverhuur, dan geldt er een ondergrens voor het aantal wooneenheden dat moet worden verhuurd om mee te tellen als onzelfstandige wooneenheid in de aanvraag. Voor warmte (gas) moet er ten minste sprake zijn van 4 of meer onzelfstandige wooneenheden. Als er 3 of minder kamers verhuurd worden in een appartement, dan telt dit appartement als 1 zelfstandige wooneenheid. Voor elektra geldt geen ondergrens.

• 3. Aan wie wordt de TTB uitbetaald en wie regelt dit met de belastingdienst?

De TTB-subsidie wordt uitbetaald aan de aanvrager, meestal de Vereniging van Eigenaren (VvE). De uitbetaling vindt automatisch plaats op de rekening van de VvE, ook de tweede termijn. Het bestuur of de VvE-beheerder kan de aanvraag indienen en VvE Belang kan namens VvE’s aanvragen indienen via de Bulkroute.