Technische Commissie

De technische commissie ondersteunt het VvE-bestuur bij de voorbereiding en uitvoering van het onderhoud van het appartementencomplex. De technische commissie wordt – net als de andere commissies – door de vergadering van eigenaars benoemd. Dat kan alleen als de benoeming op de agenda van de vergadering staat.

De technische (TC) commissie adviseert het bestuur. Idealiter is de TC betrokken bij de planning en uitvoering van al het onderhoud (klein en groot). Dat kan heel veel of juist vrij weinig inhouden. Het kan gaan om de vervanging van lampjes, maar ook om het opstellen van een compleet plan voor de vervanging van alle verlichting. Een professionele TC kan bijvoorbeeld offertes opvragen en beoordelen, werkomschrijvingen beoordelen, de oplevering van grootonderhoud begeleiden etc.

De VvE mag de commissieleden een vrijwilligersvergoeding toekennen. Die is onbelast.

Geen mogelijkheid tot het aanstellen van een technische commissie?

Voor de meeste TC’s is al dit werk een brug te ver: zij hebben niet de tijd of de deskundigheid om alle technische activiteiten uit te voeren. VvE Belang kan u deze taken uit handen nemen middels de module bouwkundige ondersteuning (MBO).