Projectadministratie

Elk project heeft;

  • een administratie,
  • een planning,
  • een takenlijst,
  • een begroting.

U kunt ervoor kiezen om online te werken, zodat alle leden van het team toegang hebben tot alle documenten. De voortgang is dan gemakkelijk te volgen. Voor de opslag van gegevens kunt u gebruik maken van Google Drive, Dropbox of OneDrive van Microsoft. Vaak is dit soort opslag gratis (voor een beperkte hoeveelheid data). Sommige mensen werken ook graag met Sharepoint van Microsoft. Dit is een handige tool om samen te werken en documenten te delen. U kunt ook externen toegang geven tot delen van uw administratie.

Er is veel professionele software om uw project te managen, maar u kunt ook beginnen met een spreadsheet sjabloon van Excel of Google spreadsheets. Kijk eens op support.google.com bij ‘hoe maak ik projectplannen met Spreadsheets?’. Of bij Microsoft onder ‘een projectsite maken’. Een andere tool die het samenwerken vergemakkelijkt is Trello. Met handige tabbladen houdt u overzicht op de agenda, de plannen en de lopende zaken.

Ga verder naar: Uitvoering Verdiepingsonderzoek

Hulp nodig icon

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig? Ga dan voor meer informatie naar onze helpdesk pagina. Onze helpdesk is er voor al uw vraagstukken m.b.t. Juridische, Bouwkundige en Energie vragen.

Naar de helpdesk

Ontvang elke maand de nieuwste artikelen in je mailbox