Oplaadpuntenadvies

Het aantal elektrische auto’s groeit snel. Houd de regie als VvE en ga aan de slag met een gedegen laadplan om voorbereid te zijn op toekomstige (technische) ontwikkelingen en de behoeften van uw leden. VvE Belang heeft een partnerschap met het VVE Laadloket. VvE’s die zijn aangesloten bij VvE Belang profiteren daarom van extra voordeel. Lees hier meer.

Prijs op aanvraag

Aanvraag Dienst Oplaadpuntenadvies

"*" geeft vereiste velden aan

Aanvraagformulier

Bent u aangesloten bij VvE Belang?*
Dit vak accepteert alleen cijfers
Aanhef*
Privacy*
Akkoord gegevensverstrekking*

VVE Laadloket begeleidt VvE’s bij de realisatie van laadoplossingen

Nu steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, is het aan VvE’s om hiervoor de benodigde laadinfrastructuur te regelen. In de praktijk blijkt het vaak lastig om tot een gezamenlijk besluit over de laadinfrastructuur en de achterliggende energievoorziening te komen. VvE Laadloket helpt VvE’s in drie stappen naar een gedegen laadplan.

In drie stappen naar een goed doordacht laadplan

Stap 1: Toekomstbeeld

In de eerste stap wordt er een gezamenlijk toekomstbeeld gemaakt. De resultaten van de enquêtes onder het bestuur en de VvE-leden vormen hiervoor de basis. Het toekomstbeeld geeft een goed inzicht in de huidige en toekomstige laadbehoefte, en het creëert draagvlak binnen uw VvE.

Stap 2: Schouw op locatie en oplaadpuntenadvies

In de tweede stap komt er een adviseur van VVE Laadloket bij u langs om een schouw uit te voeren. De uitkomsten van de schouw en het toekomstbeeld dat gemaakt is in stap 1 gebruiken wij om tot een oplaadpuntenadvies te komen voor de VvE. Daarin besteden we onder andere aandacht aan de veiligheid, de optimale locatiekeuze, de benodigde stroomcapaciteit en de verdeling van de kosten.

Stap 3: Hulp bij het offertetraject

Er ligt een op maat gemaakt oplaadpuntenadvies. Nu kunt u – samen met VVE Laadloket – de stap zetten naar daadwerkelijke realisatie door de markt te benaderen met een uitvraag. VVE Laadloket vraagt minimaal drie offertes aan bij leveranciers voor de realisatie van de laadpunten.

Voor aangeslotenen bij VvE Belang

VvE’s die aangesloten zijn bij VvE Belang krijgen begeleiding bij de besluitvorming tijdens de ALV. Een adviseur van VVE Laadloket kan de ALV kosteloos online bijwonen. Daarmee krijgt u de nodige ondersteuning bij de besluitvorming over de laadoplossing.

Interesse?

Wilt u een deskundig en subsidie-proof oplaadpuntenadvies van een onafhankelijke partij? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan of plan een kort kennismakingsgesprek met VVE Laadloket.

Offerte aanvragen Plan een kennismaking in

Eerst meer informatie? Bezoek de website van VVE Laadloket.