Geachte {Aanhef:17} {Achternaam:15},
Naar aanleiding van uw aanvraag ontvangt u hierbij onze offerte voor het actualiseren van uw huidige Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP). In dit plan worden zowel bouwkundige als installatietechnische werkzaamheden opgenomen die relevant zijn voor het bepalen van de noodzakelijke reservering voor groot onderhoud. De elementen en hoeveelheden uit uw huidige MJOP dienen als leidraad hiervoor.
Deze werkzaamheden zullen betrekking hebben op:
o de gehele buitenschil van het gebouw;
o alle algemene ruimten en voorzieningen en eventueel het terrein.
Hoe gaan we te werk?
Na goedkeuring van de offerte worden de volgende stappen genomen voor het actualiseren van uw MJOP:
o Na uw akkoord ontvangt u een opdrachtbevestiging met daarin een digitaal intakeformulier die ingevuld dient te worden.
o Zodra we het ingevulde intakeformulier van u hebben ontvangen zal er contact met u opgenomen worden om een afspraak op locatie in te plannen. Tijdens deze opname wordt het groot onderhoud van de afgelopen jaren evenals eventuele aandachtspunten met u besproken, met de ingestuurde stukken als leidraad. Vervolgens maakt u samen een rondgang door het gebouw, waarbij de bouwkundige een visuele inspectie uitvoert van de buitenkant van het gebouw, de algemene ruimten, enkele appartementen en het dak (indien bereikbaar).
o Na de opname actualiseert de bouwkundige uw MJOP, waarbij uw huidige MJOP als leidraad wordt gebruikt voor de elementen en hoeveelheden. Hij past de eenheidsprijzen, onderhoudscycli en startjaren aan, berekent deze - indien nodig - opnieuw, en verwerkt de wijzigingen.
o U ontvangt het MJOP digitaal via e-mail. Het is beschikbaar in de volgende bestandstypes: PDF, Excel-export zonder formules of een TwinQ-versie.
o Eventuele opmerkingen of aanvullingen kunnen binnen drie maanden na ontvangst van het MJOP kosteloos worden verwerkt.
Kosten
{pricing_fields}
Bovengenoemde bedragen zijn inclusief btw.
De genoemde prijs is erop gebaseerd dat:
o De splitsingsakte wordt aangeleverd.
o Alle ruimten die voor de inventarisatie betreden moeten worden, zoals gezamenlijke ketelhuizen, daken, enkele balkons e.d. veilig toegankelijk zijn.
o Informatie beschikbaar is over het in de afgelopen vijf jaar uitgevoerde onderhoud. Dit betreft zowel een omschrijving van de uitgevoerde werkzaamheden als de kosten daarvan.
o Informatie beschikbaar is over het actuele saldo van het reservefonds.
o De eventuele vragen en opmerkingen binnen drie maanden na het toezenden van het MJOP worden aangeleverd.
Indien aan het voorgaande niet wordt voldaan, kunnen meerkosten in rekening worden gebracht.
Toelichting tijdens ledenvergadering (optioneel)
Indien gewenst kunnen wij het MJOP tijdens een ledenvergadering van uw VvE toelichten. De kosten voor een toelichting op locatie bedragen € 675,-. Dit bedrag is inclusief btw en is gebaseerd op de duur van een vergadering van maximaal 2 uur. Indien de vergadering langer duurt, bedragen de meerkosten € 142,50,- per uur, inclusief btw.
Kostenverdeling en Juridische Expertise
VvE Belang heeft een eigen juridische afdeling die volledig gespecialiseerd is in VvE’s. Dankzij onze interne juristen kunnen wij niet alleen een technisch onderbouwd MJOP leveren, maar ook zorgen dat de kostenverdeling aansluit op de akte van splitsing. Mocht het nodig zijn, schakelen wij onze juridische afdeling in voor extra ondersteuning bij de kostenverdeling. Dit biedt extra zekerheid voor een kwalitatief goed MJOP.
AWK-Certificering
VvE Belang is voor het opstellen van MJOP’s gecertificeerd volgens het
Algemeen Woning Keur (AWK).
Hiermee hebt u de garantie dat de uitkomsten van de meerjarenplanning correct en onderling vergelijkbaar zijn.
Ten behoeve van deze certificering kan bij uw VvE een controlebezoek plaatsvinden door de Certificerende Instantie.
En als u uw MJOP heeft, hoe dan verder?
Op basis van het ontvangen MJOP kunt u jaarplannen voor het uit te voeren onderhoud opstellen. U beoordeelt of de geplande werkzaamheden in een bepaald jaar inderdaad uitgevoerd moeten worden of dat deze kunnen worden uitgesteld.
Door deze aanpassingen wordt een MJOP na verloop van tijd steeds minder actueel. Daarom is het wettelijk verplicht om een MJOP elke vijf jaar te actualiseren.
U kunt ook kiezen voor onze dienst
Module Bouwkundige Ondersteuning (MBO).
In deze module brengen wij jaarlijks een bezoek, actualiseren wij het MJOP en profiteert u van vele andere voordelen.
Algemeen
Facturatie vindt plaats na de toezending van het MJOP. De betalingstermijn van onze facturen bedraagt 14 dagen. U hebt vervolgens drie maanden de tijd om eventuele op- of aanmerkingen te geven, die wij binnen deze periode kosteloos verwerken.
Indien u bovenstaande offerte bevestigt, geeft u ook aan akkoord te gaan met de
algemene voorwaarden
alsmede de
privacyverklaring
van VvE Belang.
De offerte is gebaseerd en opgesteld naar aanleiding van de gegevens die u ons hebt verstrekt bij de aanvraag van deze offerte. Indien tijdens de opname blijkt dat de door u verstrekte gegevens afwijken, kan VvE Belang meerkosten in rekening brengen.
Deze offerte is geldig tot 3 maanden na dagtekening.
Wij hopen u hiermee een passende aanbieding te hebben gedaan en wachten uw reactie met belangstelling af.
Bent u nieuwsgierig wat VvE Belang verder nog voor u kan betekenen? Kijk dan op
VvE Belang.
Met vriendelijke groet,
VvE Belang
Thirsa van Meel - Rombouts
Secretariaat - Afdeling Bouwkunde
Samenvatting door u ingevoerde gegevens