Fysiek vergaderen; het kan weer!

Is het ook voor u veel te lang geleden dat u uw medebewoners hebt ontmoet in een Algemene Ledenvergadering? En zijn daardoor belangrijke besluiten niet genomen? Goed nieuws: fysiek vergaderen kan weer!

Digitaal vergaderen lukte lang niet altijd voor VvE’s. Het aantal uitdagingen was groot; in veel gevallen te groot. Dat heeft ertoe geleid dat een aantal VvE’s de ALV zelfs volledig heeft uitgesteld. Soms is noodzakelijk onderhoud daardoor niet uitgevoerd. Er moet immers een vergaderbesluit zijn om geld aan het reservefonds te onttrekken.

Onderhoud is belangrijk

Het onderhoud aan uw complex is heel belangrijk. Niet alleen voor de veiligheid van alle bewoners maar ook voor de waardevastheid. Én om niet voor financiële verrassingen te komen staan in deze tijd van snel stijgende arbeids- en materiaalkosten. Bekijk daarom of uw meerjarenonderhoudsplan nog actueel is, gezien de huidige marktprijzen. Wellicht is het verstandig om nu verduurzamingsmaatregelen te nemen zodat u de energielasten omlaag brengt.

Brandveiligheid

Vanaf 1 juli dit jaar moeten op alle etages van woongebouwen rookmelders zijn aangebracht. Dat geldt voor de woningen; niet voor de collectieve ruimtes. Maar wel een belangrijke zaak in verband met de  brandveiligheid. En hoe staat het met de vluchtwegen en de noodverlichting?

Hoog tijd voor besluiten!

Kortom: het is voor veel VvE’s hoog tijd dat er besluiten worden genomen over al deze belangrijke onderwerpen. Het kan weer, dus maak er gebruik van!