Steeds meer VvE’s willen laadpalen

Uit onderzoek van laadpuntenadviseur VVE Laadloket blijkt dat 63 procent van de VvE-leden het een goed idee vindt om de laadinfrastructuur te laten regelen door de VvE. Hebt u ook belangstelling voor de aanleg van laadpunten? Lees dan vooral verder

Toekomst

Slechts 15 procent van de appartementseigenaars ziet niets in een laadoplossing via de VvE. Er is dus veel meer draagvlak dan media vaak schetsen. Bovendien verwacht 57 procent van de ondervraagde VvE-leden dat zij ooit elektrisch gaan rijden. In 2026 worden gemiddeld 14 laadpunten per VvE verwacht. Gebrek aan kennis en het gebrek aan een toekomstbeeld van elektrisch rijden binnen de VvE, zorgen echter wel voor vertraging van de realisatie van de laadpunten.

Tijdens de gratis landelijke voorlichtingsbijeenkomsten zal het VVE Laadloket u stapsgewijs meenemen in het proces om te komen tot een doordacht laadplan. Aanmelden kan hier.

Grote vlucht

Hebt u een eigen parkeergelegenheid? Dan is de kans heel groot dat u te maken krijgt met bewoners die elektrisch (willen) gaan rijden. Het is verstandig om een toekomstbestendig laadplan op te stellen. VVE Laadloket kan u daarbij op weg helpen. U krijgt onafhankelijk advies en desgewenst krijgt u ook ondersteuning bij de presentatie van het plan in de ALV.

De start: een enquête

Een adviestraject van VVE Laadloket start altijd met een enquête, zowel onder de VvE-leden als onder het bestuur. In 2021 heeft VVE Laadloket 107 VvE’s met in totaal 7.500 parkeerplekken en 5.797 leden geholpen aan een laadplan op maat.

Vraag hier meer informatie.