Begeleiding financiering en subsidie

Bij grootschalige verduurzaming van uw complex kunt u wel wat financiële hulp gebruiken, zoals met financiering en subsidie. Echter: het aanvragen van financiering en subsidie is een ingewikkelde klus, die menig VvE-bestuurder de nodige hoofdbrekens kost. Schakel VvE Belang in! Wij verzorgen het hele traject voor u, voor een aantrekkelijke prijs. We zijn er tenslotte voor ú!

Prijs op aanvraag

Aanvraag Dienst - Begeleiding Financiering en subsidie

"*" geeft vereiste velden aan

Aanvraagformulier

Bent u aangesloten bij VvE Belang?*
Aanhef*
Heeft de VvE een beheerder voor de financiële administratie?*
Zijn er al offertes voor het uitvoeren van de maatregelen opgevraagd?*

Is er al een energieadvies of DMJOP opgesteld?*

VvE Belang ontzorgt u!

Wij nemen in uw opdracht het hele traject van aanvragen van financiering en subsidies op zich. Wij kennen de weg bij de diverse instanties en we beschikken over e-herkenning (nodig bij RVO). U krijgt een compleet inzicht in de hoogte van de bedragen die u mag verwachten.

Wat regelen wij voor u:

  • de verzorging van de communicatie richting de financier en de subsidieverlener;
  • de verwerking van alle gevraagde stukken vanuit de financiële instantie en de subsidieverstrekker.
  • de beantwoording van diverse procesmatige vragen met betrekking tot de aanstaande renovatie.

Om welke financieringen en subsidies gaat het?

Voorbeelden van financiering zijn het afsluiten van een lening bij het Nationaal Warmtefonds (duurzaamheidsleningen tegen een aantrekkelijk tarief) en het aangaan van een lening bij het Stimuleringsfonds Nederlandse gemeenten (SVn). Voor de laatste instantie geldt dat uw gemeente dan wel bij SVn moet zijn aangesloten. Op het gebied van subsidies is de Subsidie Verduurzaming VvE’s (SVVE) van RVO de bekendste.

Stappenplan begeleiding

 

  • Toelichting stappenplan begeleiding

    1.      Vraag uw offerte aan via de website.
    2.      Vervolgens nemen wij telefonisch contact met u op. Tijdens dit gesprek bespreken wij uw aanvraag. Tevens ontvangt u van ons een vragenlijst.
    3.      Na ontvangst van de ingevulde vragenlijst nemen we contact met u op om een digitale of telefonische intake van ongeveer één uur in te plannen met een van onze adviseurs. Tijdens dit gesprek bespreken we de ingevulde vragenlijst en kunnen diverse vragen worden beantwoord.
    4.      Na de intake ontvangt u een machtigingsformulier dat door het bestuur moet worden ingevuld en teruggestuurd. U ontvangt dan ook de eerste factuur van 50% van de kosten.
    5.      Vervolgens werkt uw adviseur in overleg met de VvE de stappen door die leiden tot de aanvraag van financiering en subsidies. De tijdsduur van dit proces is afhankelijk van meerdere factoren; daarom kunnen we hier helaas geen exact tijdsbestek aan geven.
    6.      Na de besluitvormende algemene ledenvergadering en voordat de subsidie voor verduurzamingsonderzoeken en -advies wordt aangevraagd, ontvangt de VvE de factuur voor de resterende 50%.
    7.     Na betaling van de volledige factuur zal de adviseur de subsidieaanvraag indienen, inclusief de subsidie voor procesbegeleiding die de VvE kan ontvangen.

Hulp nodig icon

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig? Ga dan voor meer informatie naar onze helpdesk pagina. Onze helpdesk is er voor al uw vraagstukken m.b.t. Juridische, Bouwkundige en Energie vragen.

Naar de helpdesk

Ontvang elke maand de nieuwste artikelen in je mailbox